Dag 03: Genua – Palermo – Valderici

Omdat het werkelijk aarde donker is in onze hut en er op de boot feitelijks niks te doen is, is het uiteindelijk 9:30 uur als we opstaan.

Nadat we een douche genomen hebben, lopen we de trap af naar de 7e etage en dan zien we hoe onstuimig het weer is en hoe dicht we op het water zitten; dat zou je namelijk op de 8e verdieping niet zo snel verwachten.

IMG_1396        IMG_1401

We gaan op zoek naar ontbijt en dat blijkt minder eenvoudig dan gedacht; de meeste “restaurants” aan boord zijn gesloten, maar het Mosaïco cafetaria is wel open, maar daar is niks hartigs te vinden en besluiten we om dan maar muffins te nemen en dat blijkt geen straf Emoticon die tong uitsteekt.

Nadat we klaar zijn, gaan we verder op onderzoek uit om te zien waar we straks kunnen gaan eten. We komen in een hal, met een prachtige vloer en spiegels aan het plafond; overblijfselen van Caligula? Knipogende emoticon.

We vinden Le Chantelier, een restaurant waar je a la carte kunt eten;  vreemd genoeg is het open van 12:00 tot 13:30 uur en vanaf 21: 30 tot 23:30 uur. Op de kaart staat voldoende naar onze gading; hier gaan we straks lekker lunchen.

Terug in de hut, laat ik een van de boven bedden zakken, zodat we een goed idee krijgen hoe krap het hier is, als je met 4 personen deze hut moet delen Emoticon die tong uitsteekt. Vervolgens sorteer ik de foto’s alvast, terwijl Marijke even rustig gaat zitten, voordat zij wat gaat lezen.

IMG_1416        IMG_1403

Klokslag 12:00 uur zijn we bij het restaurant; we zijn de eersten.

We beginnen met een fles water en een Pinot Griglio en kiezen beiden voor de Tagliata di manzo con insalata di pomodori piccante; gegrilde plakken rundvlees met een salade van pittige tomaten.

IMG_1405        IMG_1406

Het smaakt voortreffelijk en we sluiten af met een lekker toetje; Marijke kiest voor de Semifreddo al torroncino, nougat parfait met stukjes noten pralines en ik neem de Tartufo al limoncello, citroenijs met hart van limoncello en bedekt met stukjes meringue.

We willen afsluiten met koffie, maar het apparaat is stuk, dus zijn we aangewezen op een van de bars of het cafetaria.

Ik neem de laptop mee en we nestelen ons in de Lidobar, met uitzicht op het zwembad; het weer is momenteel erbarmelijk met lichtflitsen en hevige slagregens.

We nemen een kop koffie en terwijl ik het blog ga bijwerken, leest Marijke het boek met historische bezienswaardigheden van Sicilië, dat we van Thuul te leen hebben en daarna begint ze vast aan de eerste kerstkaarten; je kunt er niet voeg genoeg bij zijn Knipogende emoticon.

IMG_1417 (2)        IMG_1420

Als het verslag van dag 2 klaar is, laat ik het Marijke lezen.

IMG_1421 (2)

Nadat het opgeslagen is, begin ik ook vast aan het verslag van dag 3.

Om 16:45 uur wordt er omgeroepen dat de verwachtte aankomsttijd in Palermo om 19:15 uur zal zijn; dat is een meevaller Verhitte emoticon. We moeten om 17:15 uur onze hut uit en ons verzamelen in de Lido bar.

Ik maak van de gelegenheid gebruik om buiten wat foto’s van de ondergaande zon te maken.

IMG_5405IMG_5408 (2)

Wat kan wachten dan lang duren zeg; ze beginnen met het ontschepen van de auto’s op Deck D en uiteraard staan wij op Deck A Emoticon die tong uitsteekt.

IMG_1436        IMG_1437

Dan nog maar even wat foto’s maken van de haven van Palermo.

IMG_1440IMG_5424 (2)

IMG_5425 (3)

En dan is het eindelijk zo ver en mogen wij ook naar onze auto toe; het is inmiddels 19:45 uur.

Ons hotel is nog bijna 100 kilometer rijden, maar we moeten eerst Palermo uit en dat is beslist geen sinecure Verwarde emoticon. Ik weet al jaren dat ze in Italië werkelijk elke verkeersregel aan hun laars lappen, maar als je ‘s avonds, in het donker, terwijl het een beetjes regent met dit hectische verkeer te maken hebt, is het behoorlijk inspannend rijden.

Ik ben dan ook blij als ik eindelijk de stad achter me kan laten en de snelweg op kan. Het navigatiesysteem geeft aan dat we rond 21:30 op de plaats van bestemming, Hotel Baglio Santacroce in Valdrice.

Het is even na 21:30 uur, als we ons bij de receptie melden. We krijgen de sleutel  van kamer 70 en nadat de koffers zijn binnen gebracht en we onze schoenen hebben uitgedaan, is het tijd voor een drankje. Marijke neemt een karaf rode wijn en ik een ijskoud biertje, waarna we ons op het terras installeren. Het is inmiddels 22:15 uur en de temperatuur is nog 24 graden; heerlijk!

Vanaf dat we zijn gaan zitten, weerlicht het en als het dan na een uurtje begint te waaien, is het voor vandaag mooi geweest.

We hebben vandaag 98 kilometer gereden.

Dit bericht werd geplaatst in Van dag tot dag en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.